طلق برد دستگاه، طلق محافظ باکس دستگاه الکترونیکی

طلق برد دستگاه عموما از ورق پلکسی ساخته می شود و دو کاربرد عمده دارد.

  • طلق محافظ دور دستگاه (به صورت قاب دستگاه لوازم دیجیتالی)
  • طلق برد دستگاه (برای کنار هم قرار گرفتن مدارها)

این طلق ها بسته به نوع نیاز شما طبق طرح و ابعاد انتخابی شما ساخته می شوند.

طلق نشکن ضدگلوله برای محافظت دستگاه های بزرگ صنعتی و یا جایگزین شیشه دستگاه صنعتی موجود است.

طلق برد دستگاه

طلق برد دستگاه (طلق قاب دستگاه)

طلق برد دستگاه، نوعی طلق پلاستیکی مقاوم به ضربه است که برای ساخت جعبه برد و مدارات الکتریکی، به کار می‌رود. هر نوع مدار الکتریکی ساده و حرفه‌ای را می‌توان به وسیله این طلق‌ها پوشش داد تا از آسیب محفوظ بمانند.

قابلیت چاپ اطلاعات و حک لوگو روی طلق قاب دستگاه هم وجود دارد.

هم چنین به دلیل برش لیزری دقیقی که روی این ورق پلاستیکی برای برد الکترونیک قابل ایجاد است، بسیاری از برد الکترونیک لیزری را با طلق (بیشتر با پلکسی گلاس) می سازند.

اما جنس و نوع طلقی که برای ساخت باکس برد استفاده می شود، چیست؟ این طلق چه خصوصیاتی دارد و تا چه اندازه برای محافظت از مدارات الکتریکی کاربردی است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

ساخت برد دستگاه طلقی

چند نکته:

  1. اگر طلق ارزان قیمت برای تولید عمده و تیراژ برای کنار هم قرار گرفتن مدارها می خواهید از طلق کریستال استفاده کنید.
  2. اگر طلق برای دور قاب دستگاه می خواهید ، یا برای مدارهای الکترونیکی ریز، از پلکسی گلاس استفاده کنید.
  3. اگر برای طلق محافظ دستگاه یا به جای شیشه دستگاه صنعتی می خواهید از پلی کربنات شفاف یا پلکسی ضخیم استفاده کنید.

طلق برد دستگاه چیست و چه کاربردی دارد؟

طلق برد دستگاه، متریالی است که برای ساخت باکس برد دستگاه و مدارات الکتریکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. باکس‌هایی مربعی یا مستطیلی با این طلق ساخته می‌شود تا برد و مدارات دستگاه‌های الکتریکی داخل آن قرار بگیرد. خرید طلق محافظ برد دستگاه، تضمینی برای افزایش طول عمر مدارات است.

اینکه طراحی باکس به چه صورتی باشد و در چه ابعادی ساخته شود، کاملا به نوع مدار بستگی دارد. کارگاه‌هایی که باکس مدار تولید می‌کنند، با توجه به نوع مدار، ورودی و خروجی، درگاه‌ها و تجهیزاتی که در کنار آن وجود دارد، به ساخت این نوع محافظ اقدام می‌کنند.

باکس یا جعبه مدارهای الکتریکی، مثل محافظی است که مدار را از ضربه و آسیب‌های احتمالی، حفظ می‌کند. پرمصرف‌ترین جعبه برای ساخت این نوع، باکس پلکسی است.

قبل از اینکه در مورد طلق برد دستگاه بیشتر صحبت کنیم، به معرفی چند مورد از مزایای باکس برد دستگاه می‌پردازیم.

  • حفظ مدار از ضربه‌های احتمالی
  • حفظ مدار از رطوبت
  • جلوگیری از اتصال و برخورد مدار با سایر قطعات دستگاه
  • قرار گرفتن برد و مدار الکتریکی در یک چارچوب مخصوص

جنس طلق محافظ دستگاه الکترونیکی

جنس طلق برد دستگاه

یکی از بهترین طلق‌های برد دستگاه، طلق پلکسی گلاس است. پلکسی، نوعی ورق پلیمری است که به دلیل خواص عالی و منحصر به فرد در ساخت انواع باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت طلق برد دستگاه یا همان ورق پلکسی، نسبتا بالا است به این دلیل که بسیار باکیفیت و با دوام است.

پلکسی گلاس، یک ورق پلاستیکی است که از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی به پلاستیک ندارد. دلیل آن نیز  مربوط به مواد اولیه و نحوه ساخت آن است که باعث شده سطح پلکسی، کاملا شبیه به شیشه باشد. در ادامه در مورد خواص پلکسی و اینکه چرا گزینه مناسبی برای ساخت جعبه برد الکتریکی است، توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

  •  سطح سخت و محکم طلق دستگاه صنعتی

باکس مدارات الکتریکی، باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا بتواند از محتویات درون خود به خوبی محافظت کند. طلق برد دستگاه از جنس پلکسی، برای این منظور کاملا مناسب است.

پلکسی گلاس، علاوه بر داشتن سطح شیشه‌ای و زیبا، مقاومت فیزیکی بالایی نیز دارد. این ورق پلاستیکی در مقابل ضربه، فشار و شکستگی بسیار مقاوم است و به راحتی نمی‌شکند. با توجه به این خصوصیت، پلکسی گلاس انتخاب مناسبی برای طلق برد دستگاه است. با این طلق، مدارات و بردهای الکترونیکی از برخورد اجسام، ضربه‌های سنگین و سایر خطرات محفوظ هستند.

  • عدم جذب رطوبت طلق مدار الکترونیکی

برد دستگاه‌های الکترونیکی باید از رطوبت در امان باشند تا آسیب نبینند. این محافظت با کمک باکس و محافظ‌هایی صورت می‌گیرد که رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. طلق برد دستگاه یعنی پلکسی گلاس، متریالی است که در مقابل جذب رطوبت، مقاوم است.

پلکسی این قابلیت را دارد که در محیط‌های مرطوب و حتی محیط‌های خارجی قرار بگیرد. به این ترتیب محتویات و مدارات داخل باکس پلکسی، از رطوبت محفوظ هستند.

  • مقاومت حرارتی بالا طلق دستگاه الکتریکی

یکی از شرایطی که طلق برد دستگاه باید از آن برخوردار باشد، مقاومت حرارتی بالا است. باکس مدار دستگاه، باید در دماهای بالا همچنان حالت اولیه خود را حفظ کند و به عبارتی، مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد. چنین مشخصه‌ای برای محافظت از مدار در چنین حالتی، الزامی است.

پلکسی گلاس به عنوان طلق برد دستگاه، قادر است در محدوده دمایی بالا، حالت خود را حفظ کند. این ورق پلاستیکی، مقاومت حرارتی بالایی دارد و از این نظر نیز محافظ خوبی برای مدارات الکترونیکی است.

  • قابلیت برش و حک لیزری ورق پلاستیکی برای دستگاه ها

به وسیله دستگاه‌های برش لیزری، برش‌هایی دقیق و ظریف روی پلکسی گلاس اعمال می‌شود. بسیاری از طلق‌های پلاستیکی این قابلیت را ندارند که تحت حرارت لیزر، برش بخورند.

می‌توان برش‌های خطی، زاویه دار و اشکال مختلفی را متناسب با نوع مدار روی پلکسی گلاس اعمال کرد. این روش، سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به برش دستی دارد.

پلکسی گلاس از قابلیت حک لیزری نیز برخوردار است. به وسیله دستگاه‌های مخصوص، اشکال و تصاویر مورد نظر مشتریان روی پلکسی حک می‌شود. از این قابلیت برای حک کردن لوگوی شرکت‌ها روی باکس مدارات استفاده می‌شود که نوعی روش تبلیغاتی است.

حک روی باکس دستگاه

خرید طلق برد دستگاه

یکی از مراکز فروش طلق برد دستگاه، فروشگاه آقای پلکسی است. این فروشگاه انواع ورق تایوانی که بهترین ورق‌های پلکسی در ایران هستند و انواع ورق ایرانی و چینی را به فروش می‌رساند. قیمت‌ها نیز کاملا مناسب بوده و در کل خریدی به صرفه را از این فروشگاه تجربه می‌کنید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت طلق برد دستگاه، می‌توانید با ما تماس بگیرید. در صورت تمایل به خرید طلق برد دستگاه و طلق محافظ دستگاه نیز شرایط خرید به صورت حضوری و تلفنی فراهم است.

5 1 امتیاز
امتیاز
نظرات
اطلاع رسانی

0 دیدگاه
نظر داخل متن
مشاهده همه نظرات