ورق پلی کربنات مات

در بازار پلی کربنات مات به ورق های پلی کربنات دو یا چندجداره می گویند.

بسته به نیاز، وزن و نوع ورق پلی کربنات مات را می توانید تهیه کنید.

انواع پلی کربنات مات شامل موارد زیر هستند:

پلی کربنات مات دوجداره شفاف و رنگی

پلی کربنات مات لانه زنبوری

پلی کربنات مات چندجداره

پلی کربنات مات

آیا پلی کربنات مات را می‌شناسید؟ محصولی ایرانی که با وجود رقابت‌هایی که در تولید و فروش این محصول در دنیا وجود دارد، تولید کننده‌های ایرانی به خوبی در این بازار جای خود را باز کرده‌اند. این محصول به علت ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در داخل و خارج از کشور مشتریان زیادی دارد.

ورق پلی کربنات مات

در بین تمامی این ویژگی‌ها استحکام بالا، قابلیت عبور نور و پایین بودن میزان تبادل حرارتی مهمترین مواردی هستند که سبب شده مصرف ورق پلی کربنات بالا بوده و به صورت روزافزون در حال افزایش باشد.

عایق حرارتی بودن این ورق‌ها به علت ساختاری است که در تولید آنها به کار رفته است و آن چند جداره بودن آن است. این موضوع سبب شده است که کانال‌های هوا در داخل این ورق‌ها ایجاد شود و بنابراین وجود هوا در داخل بدنه این ورق‌ها سبب جلوگیری از تبادل حرارت و صدا می‌شود.

همچنین مقاومت بالا در برابر خم شدن و سایر خصوصیاتی که به آن اشاره شد باعث شده است که در صنعت ساختمان کاربردهای زیادی داشته باشد.

عمده مصرف این ورق های مات پلی کربنات، در سوله ها و کارخانجات برای دیواره و سقف هاست.

اما بیشترین کاربرد ورق‌های پلی کربنات مات یا همان پلی کربنات دوجداره را می‌توان در زمینه سقف‌های نورگیر و یا پاسیو عنوان کرد و همچنین به عنوان درب پارکینگ و نیز پوششی برای بالکن هم از آنها به حجم بالایی استفاده می‌شود.

این ورق‌ها از نظر استحکام و مقاومت از بسیاری از پلاستیک ها و طلق ها قوی‌تر بوده و از نظر زیبایی ظاهری نیز بسیار زیبا هستند و در مقایسه با شیشه نیز بی خطرتر بوده و به همین دلیل در فضای باز جایگزین بهتری برای شیشه محسوب می‌شوند.

ورق پلیکربنات مات

موارد مصرف ورق پلی کربنات مات:

به طور کلی موارد کاربرد این ورق‌ها در زمینه‌هایی است که ویژگی‌های آن به کار گرفته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سقف استادیوم‌ها، اماکن ورزشی و استخرها
  • سقف باجه‌های خودپرداز و کیوسک تلفن
  • سقف پل‌های عابر، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به منظور تامین بخشی از نور مورد نیاز
  • سقف گلخانه‌های مورد استفاده در بخش کشاورزی
  • سقف مراکز تجاری و منازل و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ایجاد دیوار جهت پوشش دید مستقیم و پخش شدن صدا

 

ابعاد و ضخامت ورق‌های پلی کربنات مات

ورق‌های مات پلیکربنات به طور کلی به دو دسته ورق‌های دو جداره و سه جداره تقسیم می شوند به همین دلیل ورق‌های مات را ورق‌های پلی کربنات دو جداره و یا چند جداره هم می نامند.

ورق‌های دو جداره دارای ضخامت 4 تا 10 میلی متر هستند و ورق‌های سه جداره دارای ضخامت تا 16 میلی متر می باشند. حداکثر عرض این ورق‌ها 210 سانتی متر بوده و طول آن نیز  6 متر می‌باشد.

 

ورق‌های پلی کربنات مات و صنایع با سطح بالای تکنولوژی

از دیگر دلایلی که ورق‌های پلی کربنات مات مشتریان زیادی دارند، می‌توان به موارد مصرفی اشاره کرد که نیاز است که اشعه ماورا بنفش تا حد مناسبی جذب شود و بنابراین لایه UV که بر روی سطح این ورق‌ها وجود دارد و خاصیت ضد آفتاب بودن آنها تا حد زیادی می‌تواند دامنه کاربرد آنها را افزایش دهد.

نکاتی درباره پلیکربنات مات

همچنین علاوه بر مصارف ساختمانی در حوزه‌هایی نظیر تولید لنزهای طبی و لنزهای عینک کاربرد وسیعی پیدا کرده اند. ویژگی‌های منحصربفردی که به آنها اشاره شده سبب شده است این ورق‌ها در صنایع با سطح تکنولوژی بالاتر نیز استفاده شود که از آن جمله می‌توان به تولید شیشه‌های ضدگلوله و صنعت هوا فضا نیز اشاره نمود. 

ورق‌های پلی کربنات مات دارای ساختار شبکه بندی شده هستند و با وجود مات بودن آنها، نور را به خوبی از خود عبور می دهند. میزان مات بودن آنها در حدی است که این ورق‌ها امکان دید واضح را در سوی دیگر خود از بین می‌برند و صرفا اجازه عبور نور را از خود می‌دهند.

تفاوت ورق‌های پلی کربنات مات با ورق‌های تخت در میزان شفافیت و حالت پذیری آنها است. ورق‌های پلی کربنات تخت کاملا شفاف بوده و به صورت کامل نشکن می‌باشند.

معمولا در ساختمان‌ها و برای پوشش‌های خارج از خانه از پلی کربنات مات به علت مناسبتر بودن قیمت استفاده می‌شود، پلی کربنات مات ساختاری شبکه بندی شده مانند کارتن دارد و ضدآفتاب هستند و مدل‌های شفاف آن به خوبی نور را از خود عبور می‌دهند ولی تا حدودی مات هستند. (دید ندارند)

قیمت پلی کربنات مات

نصب ورق‌های پلی کربنات مات

ما برای مشتریان عزیز نحوه نصب و مواد مورد نیاز جهت نصب ایمن ورق‌های پلی کربنات را نیز توضیح می دهیم تا به هنگام نصب آن از میزان مواد مورد نیاز اطلاع داشته باشند به امید آنکه رضایت مشتریان را بیشتر جلب نماید.

درصورتیکه نیاز به نصاب داشته باشید با کارشناسان ما هماهنگ کنید تا نصاب باتجربه برای نصب روی سازه شما اعزام شود.

 به منظور نصب ورق‌های پلی کربنات از چارچوب‌های فلزی و یا سنگی استفاده می‌شود و ورق‌ها را بر روی این چارچوب نصب می‌کنند.

برای حفظ ایمنی بیشتر در صورتیکه این ورق‌ها در معرض باد قرار داشته باشند، فواصل شبکه سازه ایجاد شده برای ورق‌ها را کمتر و تعداد پیچ‌های مورد استفاده جهت اتصال ورق‌ها به سازه را بیشتر می‌نمایند. با این وجود در صورتیکه وزش باد بسیار شدید باشد با استفاه از تسمه‌های آلومینیومی و واشرهای پهن اتصالات را قوی‌تر می‌نمایند.

 

بهترین وسیله برای برش ورق‌های پلی کربنات کاتر معمولی است و در مقایسه با سایر ابزارهای برش دیگر قطعات بریده شده تمیزتر به دست می‌آیند. با این وجود می‌توان علاوه بر کاتر از ابزارهایی مانند قیچی آهن‌بر و اره عمودبر نیز استفاده نمود.

بهترین پیچی که برای نصب ورق‌های پلی کربنات می‌توان استفاده کرد پیچ سرمته آچارخور است که بر اساس سازه آهنی استفاده شده در زیر آن از پیچ‌های با طول 2.5 سانتی متر استفاده می‌شود. اما برای سازه‌های غیرآهنی معمولا از پیچ‌های خودکار مانند پیچ MDF استفاده می‌شود. با این حال همراه با هر پیچ از واشری آهنی و لاستیکی بر روی ورق پلی کربنات نیز استفاده می‌شود.

 

قیمت ورق پلی کربنات مات

ورق‌های پلی کربنات مات در مقایسه با سایر انواع این ورق‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند اما قیمت آنها بر اساس ضخامت و شرکت تولیدکننده آن تعیین می‌شود. به طور معمول قیمت ورق پلی کربنات مات بستگی زیادی به ضخامت و وزن آنها دارد. قیمت روز پلیکربنات مات را می توانید با تماس با کارشناسان ما با شماره 36612145-021 جویا شوید.

 

معایب ورق‌های پلی کربنات مات

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ورق‌های پلی کربنات پس از نصب آنها همراه خود دارند، گرم شدن بیش از حد فضای زیر ورق‌ها است که این حالت در روزهای گرم سال بیشتر می‌شود.

همچنین مشکل دیگر این ورق‌ها این است که با وجود اینکه آتش نمی‌گیرند، اما به شدت دودزا هستند. مورد دیگر در مورد این ورق‌ها، خاصیت مقاوم بودن در برابر اشعه ماورا بنفش است که این ویژگی باعث افزایش قیمت تمام شده تولید این محصول می‌شود.

 

 

نحوه خرید ورق پلی کربنات مات

شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه مستر پلکسی و یا از طریق مراجعه به سایت این فروشگاه ورق پلی کربنات مات مورد نیاز خود را تهیه نمایید. به همین منظور لطفا برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها و وضعیت موجود بودن و خرید ورق پلی کربنات مات مورد نیاز خود با شماره تلفن 36612145 -021 تماس حاصل فرمایید.

فروشگاه آقای پلکسی به عنوان مرکز توزیع ورق پلی کربنات مات در کشور، محصول مورد نظر شما را با حداکثر سرعت و دقت و به صورت کاملا سالم در هر شهری که حضور داشته باشید، تحویل خواهد داد.

5 1 امتیاز
امتیاز
نظرات
اطلاع رسانی

18 دیدگاه
نظر داخل متن
مشاهده همه نظرات
سحر

ورق مات پلی کربنات یه نوع دیگه از ورق های پلیکربناته یا به همونا میگن؟

ضیایی

سلام. ورق پلی کربنات دوجداره بهتره یا پلی کربنات مات؟

اصغر تهرانی مقدم

خسته نباشید . خواستم بدونم برای درب حیاط چه ضخامتی عایق پلی کربنات مات استفاده کنم؟

اصغر تهرانی مقدم

برای سقف پارکینگ چی؟

اکبر هاشم زاده

سلام. این ورق های مات پلی کربنات کاملا محو و مات هستن؟ میخواهم هیچ چیزی دیده نشه از اون سمت . چون جلوی خیابان هست

شاهین

من چند وقت پیش این ورق پلی کربنات مات رو سفارش داده بودم و امروز به دستم رسیدند. واقعا ازتون متشکرم.

هاشم پور

سلام و وقتتون بخیر. برای پوشوندن سقف یک پارکینگ که در حیاط درست کردیم میشه از این ورق های پلی کربنات مات استفاده کرد؟

بهروز نیا

سلام. برای سقف گلخانه می خواستیم از این ورق ها استفاده کنیم. ایا شما خودتون اجرا هم می کنید و یا تیم کاربلدی رو می شناسید که به ما معرفی کنید.

برای سقف پلی کربنات مات

سلام وقتتون بخیر، برای سقف چه ورقی استفاده کنم و قیمتش چنده؟