پلی کربنات موجدار

پلی کربنات موجدار

پلی کربنات موجدار

ورق موجدار پلی کربنات (پلی سان و پلی ویو)

ابعاد ورق سینوسی : 620 * 125 سانتی متر

ابعاد ورق ذوزنقه ای: 620 * 121 سانتی متر

لیست قیمت پلی کربنات موجدار در ادامه صفحه

پلی کربنات موجدار : ورق های پلی ویو و پلی سان پلی کربنات

پلی کربنات موجدار، با امکان نصب ساده، در دو نوع مختلف!

مهم ترین مطالبی که در اینجا می خوانید :

  • انواع پلی کربنات موجدار (سینوسی و ذوزنقه ای)
  • ویژگی ها و خصوصیات ورق موجدار
  • خرید پلی کربنات موجدار، با ارزان ترین قیمت 
  • لیست قیمت پلی کربنات موج دار در ادامه مطلب

بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید بهترین خرید پلی کربنات موجدار را انجام می دهید.

بیاید شروع کنیم:

ورق پلی کربنات موجدار

ورق پلی کربنات موجدار ، یکی از انواع ورق پلی کربنات پرکاربرد برای پوشش سقف سوله و بالکن هاست.

پلی کربنات موج دار در دو نوع پلی ویو و پلی سان تولید می شوند.

ورق پلی کربنات موجدار سینوسی و ذوزنقه ای

قبل از فروش پلی کربنات موجدار:

تا قبل از عرضه پلی کربنات موج دار به بازار، مدت‌ها بود که پوشش سقف سوله‌ها، گلخانه‌ها و استخرهای سرپوشیده با استفاده از پنجره‌های شیشه‌ای، ایرانیت و یا نایلون تهیه می‌شد. این پوشش‌ها هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود بودند.

یکی از ویژگی های ورق پلی کربنات موجدار، وجود فاصله برای رد و بدل شدن هوا در محل اتصال به سازه است.

به عنوان مثال ایرانیت در صورتیکه برای سقف استفاده می‌شد از بابت آب بندی سقف مشکلی وجود نداشت. اما مشکلی که اضافه می‌شد، افزایش وزن سقف و وزن ساختمان بود. علاوه بر آن ایرانیت ها زیبایی چندانی نیز نداشتند.

در صورتی که به جای ایرانیت از شیشه استفاده می‌شد. شیشه دارای وزن نسبتا کمتری بود اما به هر حال نیاز به آب بندی داشت و از سوی دیگر همواره نگرانی از بابت خطر شکسته شدن شیشه وجود داشت که می‌توانست خطرآفرین باشد. اما ویژگی مهم شیشه شفاف بودن آن بود که امکان عبور نور را به طور کامل فراهم می‌کرد و در عین حال زیبایی بیشتری نیز داشت.

قیمت ورق پلی کربنات موجدار

امکان خرید ورق پلی کربنات موجدار:

در نهایت ورق های پلی کربنات موجدار که از جنس پلیمر بودند به بازار آمدند. این ورق پلی کربنات تقریبا به طور همزمان تمامی مزایایی که مربوط به انواع سقف های دیگری که تا آن زمان استفاده می‌شد را داشت.

یعنی وزن کم، استحکام بالا، شفافیت و امکان عبور نور و زیبایی و بسیاری از ویژگی‌های مثبت دیگر همه این موارد به طور یکجا در ورق های پلی کربنات موج دار وجود داشت.

و به راحتی مشتریان می توانند با خرید ورق پلی کربنات موجدار در انواع پلی کربنات سینوسی و همچنین پلی کربنات ذوزنقه ای ، این مشکلات را حل کنند.

موجدار بودن ورق ها باعث می شود آب باران روی آن به راحتی سر بخورد و جمع نشود.

 

همچنین روالی که در طراحی نورگیری سوله ها و اماکن ورزشی و صنعتی وجود داشت این بود که نورگیری این اماکن از طریق پنجره‌هایی دیواری انجام می‌شد اما پس از مدتی نورگیری از سقف مطرح شد که دلیل آن تفاوت چشمگیر میزان نورگیری از سقف نسبت به دیوار بود و از آن زمان به بعد طرح هایی که در آن نورگیری از سقف انجام شده بود مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

همانطور که عنوان شد از پوشش‌های مختلفی برای قرار گرفتن بر روی سقف استفاده شد و از آن زمان به بعد استفاده از ساندویچ پنل‌ها متداول و مواد پلیمری تحت عنوان ورق های پلی کربنات موج دار به بازار عرضه شدند.

اصلی ترین کاربرد ورق پلی کربنات موج دار

قیمت پلی کربنات موج دار

قیمت ورق پلی کربنات موج دار به ضخامت ورق و ابعاد آن بستگی دارد. مطمئن باشید ما بهترین قیمت را به شما ارائه می دهیم چون محصول را مستقیم از کارخانه برای شما ارسال می کنیم.

لیست قیمت ورق پلی کربنات موج دار 

 نوع ورق پلی کربنات

ضخامت (میلیمتر)

نام برند

وزن (کیلوگرم)

ابعاد (سانتیمتر)

قیمت پلی کربنات موجدار (تومان)

موجدار

4

پلیمر طلایی یزد

7.75

125*620

1.423.000

موجدار

6

پلیمر طلایی یزد

14.5

125*620

2.687.000

موجدار

8

پلیمر طلایی یزد

16.5

125*620

3.059.000

ذوزنقه ای

4

پلیمر طلایی یزد

7.75

121*620

1.437.000

ذوزنقه ای

6

پلیمر طلایی یزد

12.5

121*620

2.300.000

ذوزنقه ای

8

پلیمر طلایی یزد

14.5

121*620

2.683.000

ضخامت و ابعاد ورق های پلی کربنات موج دار

ضخامت ورق های طلق موج دار تولیدی از 4 تا 6 میلی متر متغیر است اما طول و عرض این ورق ها در ابعاد 6.2 * 12.5 و 6.2 * 1.21 متر است. البته که روی سازه شما میتوان ورق موجدار پلی کربنات را با توجه به ابعاد مورد نیاز برش زد و نصب کرد.

پلی کربنات سینوسی موج دار

مهم ترین ویژگی ورق های پلی کربنات موجدار

شفاف بودن و امکان عبور نور از سطح آن

یکی از مهمترین ویژگی این ورق ها که امکان استفاده از آن را برای سقف اماکن امکان پذیر ساخته است، امکان عبور نور از سطح ورق های پلی کربنات موج دار است و این ورق ها شفافیت بالایی دارند.

بهینه سازی مصرف انرژی

ویژگی هوشمند بودن ورق های پلی کربنات در نوع موج دار آن نیز وجود دارد. به این معنا که این ورق ها در تابستان که نور خورشید تقریبا به صورت عمود می تابد را بازتاب می‌کند و در نتیجه گرمای کمتری به داخل ساختمان وارد می‌شود و در فصل زمستان نیز به دلیل اینکه تابش نور خورشید به صورت مایل است، امکان انتقال میزان بیشتری از نور خورشید و در نتیجه به داخل ساختمان توسط ورق های پلی کربنات موج دار وجود دارد.

بنابراین در طول سال استفاده از ورق های پلی کربنات موج دار برای سقف اماکن و ساختمان ها کمک می‌کند که انرژی کمتری مصرف گردد.

مزایا ورق پلی کربنات موجدار

مقاوم در برابر شرایط بد جوی

با توجه به استحکام بالای ورق های پلی کربنات موج دار، استفاده از ورق پلی کربنات موجدار به جای سقف در ساختمان ها و اماکن مورد نظر این اطمینان خاطر را ایجاد می نماید که در این ورق ها در برابر شرایط نامساعد جوی مانند بارش تگرگ و رگبار به اندازه کافی مقاوم هستند.

 

دارای صرفه اقتصادی

این ورق ها در مقایسه با پوشش‌های قبلی که برای سقف ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شد از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

خواص مکانیکی ویژه و انعطاف و وزن سبک و ایمنی بالا

به منظور جلوگیری از افزایش وزن ساختمان‌ها استفاده از این ورق ها می‌تواند تا حد زیادی در تحقق این هدف کمک نماید.

نصب ورق پلی کربنات موجدار آسان است

عملیات اجرایی مربوط به نصب یکی از موضوع های مهمی است که باید در هنگام انتخاب نوع پوشش مورد استفاده در سقف مورد توجه قرار گیرد. از این منظر هم استفاده از ورق های پلی کربنات موج دار کاملا کاری عاقلانه است.

با توجه به همه موارد ذکر شده در بالا استفاده از ورق های پلی کربنات موجدار که به آن کروگیت هم گفته می‌شود. دارای جذابیت بسیار بالایی می‌باشد. این ورق ها رنگ های مختلف شفاف و دودی و مشکی دارند.

کاربرد پلی کربنات موجدار پوشش سوله و سقف کارگاه و شیروانی

خواص دیگر پلی کربنات موجدار:

سایر مواردی که مرتبط با مزیت های ورق پلی کربنات موج دار می‌شود را به طور خلاصه می‌توان به این صورت تشریح نمود. این ورق ها دارای خاصیت خود خاموش شوندگی هستند و به هیچ عنوان آتش نمی‌گیرند و به طور کلی در دمای 40- تا 120 درجه سانتی گراد تمام خاصیت های خود را حفظ می‌کنند و همچنان کاربرد دارند و تمامی حالت‌هایی که مرتبط با ویژگی‌های نوری آنها می‌باشد این ویژگی خود را این ورق ها حفظ می‌کنند.

مقاومت ضربه‌ای آنها بسیار بالاتر از شیشه است و در برابر اغلب مواد شیمیایی و حلال‌ها مقاوم هستند در مقایسه با شیشه هم ضخامت خود وزنی تقریبا در حدود نصف دارند و بنابراین حمل و نقل بسیار آسان‌تر و در نتیجه هزینه حمل آنها کمتر است. در نهایت در مقابل شعله مقاومت خوبی (کلاس 1B) از خود نشان می‌دهند.

در نهایت بنابراین مهمترین موارد کاربرد ورق های پلی کربنات موج دار را می‌توان موارد زیر عنوان نمود:

  • نورگیر سقف سوله
  • سقف استخر
  • گلخانه
  • سقف پارکینگ
  • مصارف صنعتی و ساختمانی
 

چگونه ورق های پلی کربنات  موجدار را تمیز کنیم؟

آنتی استاتیک بودن یکی دیگر از مشخصات ورق های موج دار است که این موضوع سبب می‌شود که این ورق ها گرد و غبار را به خود جذب ننمایند و از طرفی چنانچه میزان ناچیزی که گرد و غبار بر روی سطح این ورق ها وجود داشته باشد، با اولین بارانی که شروع به بارش کند، تمامی آنها شسته شده و کاملا تمیز خواهند شد.

همچنین مقاومت بالا در برابر ضربه و نشکن بودن امکان استفاده از آنها را در سقف ساختمان ها به صورت کاملا ایمن فراهم کرده است.

در ادامه برخی از مهمترین خواص فیزیکی و مکانیکی ورق های موج دار  به شرح زیر آمده است:

پارامتر پلی کربنات موجدار

استاندارد

واحد

مقدار

دانسیته

Iso 1183

g/

1.2

مقاومت کششی در نقطه شکست

D638

lb/

9900

مقاومت کششی در نقطه تسلیم

D638

lb/

9200

مدول کششی

D638

lb/

330000

مقاومت خمشی تحت 5% کشش

D790

lb/

12400

مدول خمشی

D790

lb/

330000

مقاومت فشاری در نقطه تسلیم

D695

lb/

12500

درصد عبور نور (کروگیت شفاف)

ASTM D 1003

%

89

مشخصات پلی کربنات سینوسی موج دار

مشخصات ورق پلی کربنات ذوزنقه ای موج دار

نحوه خرید ورق پلی کربنات موجدار

ورق پلی کربنات موج دار مورد نیاز خود را می توانید از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه آقای پلکسی و یا از طریق تماس تلفنی تهیه نمایید.

به همین منظور لطفا برای اطلاع از آخرین قیمت ورق پلی کربنات موجدار و وضعیت موجود بودن ورق طلق پلی کربنات موج دار مورد نیاز خود با شماره تلفن 36612145 -021 تماس حاصل فرمایید.

این فروشگاه به عنوان مرکز توزیع ورق پلی کربنات موجدار در کشور، محصول مورد نظر را با حداکثر سرعت و دقت و به صورت کاملا سالم به شما مشتریان گرامی در هر شهری که حضور داشته باشید، تحویل خواهد داد.

پس از خرید ورق پلی کربنات موج دار، ارسال ورق توسط تریلی و باربری صورت می گیرد.

نظرات
اطلاع رسانی

نظر داخل متن
مشاهده همه نظرات
شرکت فرا.....

پلی کربنات موجی برای سقف سوله عمده میخام. امکان ارسال دارید؟

اسماعیل بایزیدی

سلام. قبل از هر چیزی از شما و تمامی همکاراتون تشکر می کنم. با من تماس گرفته شد و خیلی هوشمندانه و در کمال صبوری و صداقت من رو راهنمایی کردند. حتی ورق بهتر و ارزون تری متناسب با کاری که می خواستم به من پیشنهاد شد که هزینه ام رو کلی کاهش داد. خیلی ازتون متشکرم و امیدوارم که همیشه موفق باشید.