ورق پلی کربنات RFX (آر اف ایکس)

پلی کربنات RFX

ورق پلی کربنات RFX (آر اف ایکس)

ورق پلی کربنات RFX 

ورق آر اف ایکس پلی کربنات، زیر قیمت نمایندگی های پلیمرطلایی یزد!!

ابعاد طلق شیاردار مخصوص گلخانه (RFX) : 600 * 210 سانتیمتر

لیست قیمت پلی کربنات rfx در ادامه صفحه

ورق پلی کربنات RFX : پیشرفته ترین ورق پلی کربنات ساخته شده

پلی کربنات آر اف ایکس راه حل مشکل تنظیم دما در زمستان و تابستان !

مهم ترین مطالبی که در اینجا می خوانید :

  • تفاوت ورق RFX و دوجداره
  • کاربرد و نحوه تشخیص این ورق مخصوص گلخانه
  • روش خرید پلی کربنات آر اف ایکس، با ارزان ترین قیمت 
  • لیست قیمت پلی کربنات rfx در ادامه مطلب

بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید بهترین خرید این ورق طلق را انجام می دهید.

بیاید شروع کنیم:

پلی کربنات RFX

پلی کربنات آر اف ایکس

ورق پلی کربنات rfx  دارای فرایند تولید بسیار پیچیده می باشد که بیشترین درصد میزان جلوگیری از بازتابش نور خورشید در این نوع ورق وجود دارد.

این ورق های پلی کربنات دارای ضخامت  6 و 8 میلی متر هستند و در رنگ شیشه‌ای شفاف موجود هستند.

طلق پلی کربنات rfx به صورت ورق به فروش می رسد.

پس از معرفی این ورق ها به بازار، به سرعت در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند. اما مهمترین صنعتی که استفاده از آن را توسعه داد، صنعت ساختمان به ویژه در گلخانه ها بود، به این علت که این ورق ها را به راحتی می‌توان در هر سازه و همراه با هر نوع مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار داد.

مهمترین دلیل ساخت ورق پلی کربنات آر اف ایکس ، نیاز گلخانه ها به ورق دوجداره با شرایط خاص تر برای گیاهان بود تا در زمستان و تابستان دمای محیط کنترل شود.

این ورق ها دارای تنوع رنگی بالایی نیستند و برای اینکه بهتر دمای محیط را تنظیم کنند فقط در رنگ شفاف تولید می شوند. همچنین امکان عبور نور را بین 35 تا 82 درصد  در ورق های با ضخامت مختلف و در شرایط مختلف تابستان و زمستان ، امکان‌پذیر می‌نمایند.

ورق rfx پلی کربنات

ورق های پلی کربنات RFX بسیار شبیه به ورق پلی کربنات دوجداره دارند ، تفاوت ظاهری آنها وجود شیارهایی موازی روی ورق rfx است و در ابعاد تقریبا 6 متر در 2.1 متر تولید می‌شوند.

تفاوت ظاهری بین ورق دوجداره و rfx در وجود شیارهایی موازی در ورق پلیکربنات rfx می باشد.

 

ورق پلی کربنات RFX مخصوص گلخانه

قیمت پلی کربنات RFX

این ورق ها تنها توسط کارخانه پلیمر طلایی یزد تولید می شود و به همین دلیل قیمت آن ها تنها وابسته به ضخامت ورق و مرکز فروش آن دارد. ما تضمین می دهیم کمترین قیمت را به شما ارایه دهیم!

لیست قیمت ورق پلی کربنات RFX امروز

 نوع ورق پلی کربنات

ضخامت (میلیمتر)

نام برند

وزن (کیلوگرم)

ابعاد (سانتیمتر)

قیمت (تومان)

RFX

6

پلیمر طلایی یزد

16.4

210*600

2.990.000

RFX

8

پلیمر طلایی یزد

16

210*600

2.890.000

RFX

8

پلیمر طلایی یزد

18

210*600

3.250.000

RFX

10

پلیمر طلایی یزد

20

210*600

3.610.000

مهمترین ویژگی های ورق های پلی کربنات RFX

  • این ورق دارای یک لایه ضد uv می‌باشد که در روی ورق کار شده و از عبور اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کند.
  • عوامل طبیعی مانند تگرگ و رگبار و باد و طوفان از مهمترین پارامترهایی هستند که در انتخاب مصالحی که در ساخت یک بنا استفاده می‌شود تاثیرگذار هستند. این ورق ها به شدت در مقابل این عوامل مقاوم هستند.
  • در این ورق ها از عرض امکان خم شدن آنها وجود دارد. به همین دلیل مهمترین مورد مصرف آنها در سقف پارکینگ‌ها، سقف‌های کاذب و دیوار سوله‌ها می‌باشد و می توانید سقف های منحنی را نیز با آن پوشش دهید .

کاربرد ورق پلی کربنات آر اف ایکس

  • به دلیل اینکه ورق های پلی کربنات RFX دارای ویژگی های شفافیت، ضربه پذیری و مقاوم بودن هستند، میزان مصرف آنها در صنعت ساختمان به سرعت افزایش پیدا کرده است و به صورت روزمره این ورق ها از این منظر کاربردی‌تر می‌شوند.
  • ورق های پلی کربنات به دلیل اینکه سبک هستند، ضمن اینکه وزن زیادی به سازه اضافه نمی‌کنند، عامل تاثیرگذاری در افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله می‌گردند. علاوه بر این وزن کم این ورق ها حمل و نقل آنها را ساده تر کرده و در نتیجه هزینه‌های مربوط به جابجایی آن نیز کاهش پیدا کرده است.
  • یکی از مهمترین ویژگی‌های این ورق ها عایق حرارتی بودن آنها است. از آنجاییکه در بخش هایی در کشور دارای آب و هوای سرد و یا گرم است، موضوع انتقال انرژی با محیط بیرونی باید به حداقل ممکن خود برسد بنابراین استفاده از این ورق ها می‌تواند در تحقق این هدف کمک شایانی نماید.

مهم ترین خاصیت ورق پلی کربنات RFX تنظیم دما در تابستان و زمستان است.

  • این ورق ها دارای ویژگی عایق صوتی نیز هستند که و در نتیجه از آنها می‌توان در ایجاد فضایی با آرامش و سکوت بیشتر در محیط کارگاه و یا در محل کار استفاده کرد.
  • در ورق های پلی کربنات RFX با استفاده از لایه های مقاوم در برابر عبور اشعه ماورا بنفش، این محصول را در برابر عبور این اشعه نیز مقاوم می‌کنند. امروزه به دلیل اینکه انسان و به طور کلی همه موجودات زنده در معرض این اشعه آسیب زننده قرار دارند، استفاده از محافظت کننده های مختلف در برابر این اشعه بسیار ضرورت پیدا کرده است. این اشعه علاوه بر اینکه می‌تواند مسبب بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان برای انسان باشد، عامل مهمی در از بین بردن رنگ اجسام نیز محسوب می‌شود.
  • مشخصه دیگری که اقبال عمومی در زمینه استفاده از ورق های پلی کربنات را بیشتر کرده است، مقاوم بودن این ورق ها در برابر جذب گرد و غبار و دوده های معلق در هوا است. این موضوع سبب شده است که در سقف سوله و گلخانه و همچنین نماهایی باید اجازه عبور نور داده شود از این ورق ها استفاده زیادی می‌شود. نکته جالب این موضوع هم این است که در صورتیکه مقدار جزیی هم گرد و غبار بر روی این ورق ها وجود داشته باشد با بارش نخستین باران به طور کامل شسته می‌شوند.

مورد آخر اینکه استفاده از این ورق ها صرفا به دلیل عدم جذب گرد و غبار نیست و مقاوم بودن در برابر ضربات احتمالی و نشکن بودن آنها نیز به دلیل اینکه به ایجاد یک محیط ایمن کمک می‌کند از این ورق ها مورد مصرف زیادی پیدا کرده اند

تشخیص ورق پلی کربنات RFX

تفاوت ظاهری بین ورق دوجداره و rfx در وجود شیارهایی موازی در ورق پلیکربنات rfx می باشد!

کاربرد ورق پلی کربنات RFX

ورق RFX نوع خاصی از ورق پلی کربنات است که از ویژگی امکان متعادل سازی دمای محیط در این ورق ها به خوبی استفاده می‌کند و به همین دلیل بیشتر در گلخانه‌ها و سوله های کارگاهی و کارخانه ای از ورق RFX استفاده زیادی می‌شود.

طبق نتایج به دست آمده از بررسی انجام شده در زمینه میزان انتقال انرژی در ورق های  RFX، این ورق ها در نمونه های معمولی آنها تا 50 درصد از هدر رفت انرژی نسبت به ورق های نایلونی بیشتر جلوگیری می‌کند.

در نمونه هایی از این محصول که 3 جداره می‌باشد، عملکردی شبیه به شیشه دو جداره دارد و میزان تبادل انرژی آنها بسیار ناچیز می‌باشد.

ویژگی مهم دیگر این ورق های RFX تنظیم میزان تابش نور خورشید است. این خاصیت سبب می‌شود که در گلخانه در تابستان حرارت و گرمای زیادی زیر این ورق ها ایجاد نشود.

از آنجاییکه در تابستان تابش نور خورشید به صورت مستقیم است، این ورق های RFX نور را منعکس می‌کنند و در نتیجه حرارتی که به داخل گلخانه وارد می‌شود بسیار کمتر می‌شود.

اما در زمستان به دلیل اینکه نور خورشید به صورت زاویه دار می تابد ورق های RFX نور بیشتری از خورشید را جذب می‌نمایند و در نتیجه گرمای بیشتری را به داخل گلخانه منتقل می‌کنند.

بنابراین از این طریق با استفاده از ورق های RFX امکان تنظیم دمای داخل گلخانه به صورت خودکار در تابستان و زمستان فراهم می‌شود.

استفاده از این ورق ها به دلیل اینکه می‌توانند دمای محیط را در تابستان و زمستان تنظیم نمایند می‌تواند در میزان مصرف انرژی تاثیر زیادی داشته باشد و در نتیجه هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی در طول سال در اثر استفاده از این ورق ها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

جدول زیر خصوصیات ورق RFX اشاره شده است.

ویژگی ورق های RFX

ضخامت

6- 16

میلی متر

وزن

1200 – 1500

گرم بر متر مربع

u-valuo

3.3 – 2.5

W/m2 . 0c

میزان نور عبوری از ورق بی رنگ

81 – 71

%

چگالی

1.2

g/m3

دمای خمش حرارتی

>135

C0

ضریب شکست

1.585

Nd20

رسانایی گرمایی

0.2

W/M0C

مقاومت کششی

>60

 Mpa

استحکام خمشی

2350 – 2400

Mpa

 

خرید ورق پلی کربنات rfx مخصوص گلخانه فقط در آقای پلکسی

نحوه خرید ورق پلی کربنات RFX

شما می توانید ورق پلی کربنات RFX مورد نیاز خود را از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه آقای پلکسی و یا از طریق مراجعه به سایت این فروشگاه تهیه نمایید. (به علت نوسانات بازار قبل از خرید توصیه می کنیم در حال حاضر برای اطلاع از قیمت ورق پلی کربنات rfx ، با کارشناسان ما تماس بگیرید.)

به همین منظور لطفا برای اطلاع از آخرین قیمت پلی کربنات rfx و وضعیت موجود بودن ورق پلی کربنات RFX مورد نیاز خود با شماره تلفن 36612145 -021 تماس حاصل فرمایید.

پس از خرید ورق rfx پلی کربنات، ارسال آن در تهران توسط وانت و در شهرستان ها توسط باربری صورت می گیرد.

نظرات
اطلاع رسانی

نظر داخل متن
مشاهده همه نظرات
شیما

من توی خونه توی تراس گل زیاد دارم. و گلخونه ایجاد کردم تقریبا. از این ورق ببرم اکیه؟

علی

برای سوله گلخانه سقف رو میخوام با این ورق پلیکربنات بپشونم. دیگه نیازی به کاری دیگه روی سقف داره؟

جاوید رضوان فر

سلام. من این ورق پلی کربنات رو بخرم خودم بلد نیستم نصب کنم. شما خودتون هم تیمی برای نصب ورق دارید؟