طلق محافظ دستگاه، طلق پلاستیکی دور دستگاه ها

ساخت طلق محافظ و درب طلقی دستگاه ها با برش لیزری و خم

 

نکته مهم درباره طلق محافظ دستگاه یا طلق درب دستگاه:

اگر شفافیت طلق محافظ و خمکاری آن برای شما مهم است از پلکسی گلاس استفاده کنید.

اگر ضدضربه بودن محافظ دستگاه برای شما مهم تر است از پلی کربنات استفاده کنید.

طلق محافظ دستگاه صنعتی

طلق دستگاه صنعتی

طلق محافظ دستگاه، یا طلق دور دستگاه های صنعتی یک طلق پلاستیکی محکم است که از دستگاه‌های گران قیمت در مقابل ضربه محافظت می‌کند و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

طلق محافظ دستگاه از دو متریال ساخته می شود: پلکسی گلاس و پلی کربنات

این طلق پلاستیکی دستگاه ها با سطح محکم و مقاومی که دارد، قادر است هر نوع دستگاه و تجهیزاتی را از آسیب‌های محیطی حفظ کند. در ادامه متن در مورد جنس این طلق، مشخصات و کاربردهایی که دارد، جزئیات جالبی را شرح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

طلق محکم دستگاه صنعتی

طلق محافظ دستگاه چیست؟

طلق محافظ دستگاه، به نوعی پلاستیک گفته می‌شود که برای محافظت از دستگاه‎ها و تجهیزات مهم، در اطراف آن‌ها قرار می‌گیرد. این طلق مثل یک پوشش و ضد ضربه عمل می‌کند که اطراف دستگاه را احاطه کرده و از آن محافظت می‌کند.

طلقی که به این منظور استفاده می‌شود باید شایستگی و قابلیت‌های لازم برای این کاربرد را داشته باشد. به طور مثال باید در برابر ضربه، مقاومت بالایی نشان دهد و در مقابل سایر آسیب‌های احتمالی نیز مقاوم باشد.

 

طلق محافظ دستگاه‌های حساس، مهم و گران قیمت

دستگاه‌ها و تجهیزات مهم که در صنایع مختلف کاربرد دارند را می‌توان به وسیله طلق محافظ دستگاه، پوشش داد. این طلق به صورت باکس و قاب ساخته می‌شود و در اطراف دستگاه قرار می‌گیرد.

طراحی و ابعاد قاب به نوع دستگاه بستگی دارد. ضخامت طلق نیز به نوع دستگاه و شرایط نگهداری آن بستگی دارد به طوری که از طلق 5 میلیمتر به بالا و حتی تا 10 میل برای ساخت قاب دستگاه استفاده می‌شود.

 

از طلق محافظ دستگاه برای محافظت از تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی، تجهیزات الکترونیکی، دستگاه‌های حساس در ابعاد بزرگ و کوچک استفاده می‌شود. این پوشش طلقی برای محافظت از تجهیزات در برابر ضربه، گردوخاک، رطوبت، مواد شیمیایی، حرارت و… کاربرد دارد.

 

طلق محافظ پنل تلویزیون صنعتی

یکی دیگر از کاربردهای مهم طلق محافظ دستگاه، محافظت از پنل تلویزیون است.

تلویزیون‌های امروزی به دلیل پنل بزرگ‌تری که دارند، بیشتر در معرض آسیب و ضربه قرار می‌گیرند. هزینه تعمیر این صفحات شکسته نیز به صورتی است که تقریبا با هزینه خرید تلویزیون، برابری می‌کند.

برای جلوگیری از ضربه دیدن پنل حساس LCD، LED و… از طلق برای جلوی دستگاه استفاده می‌کنند. این طلق مثل ضربه گیر عمل کرده و پنل را از هر نوع آسیبی حفظ می‌کند. این طلق هیچگونه تاثیری روی کیفیت و وضوح تصاویر ندارد. با توجه به اینکه تلویزیون‌ها در ارتفاع کمی از کف قرار می‌گیرند، احتمال ضربه و آسیب به آن‌ها بالا است، پس نصب و خرید طلق محافظ دستگاه، کاربردی خواهد بود.

طلقی که برای پنل تلویزیون انتخاب می‌شود، باید ضخامت بسیار پایینی داشته باشد تا وضوح تصاویر حفظ شود.

طلق دستگاه کارخانه، طلق پلاستیکی دور دستگاه صنعتی

جنس طلق محافظ دستگاه

جنس طلق محافظ دستگاه، اغلب پلکسی گلاس است. البته از سایر انواع طلق مثل پلی کربنات و ورق پت نیز برای این مقاصد استفاده می شود اما در کل پلکسی کاربرد و رواج بیشتری دارد.

پلکسی گلاس، نوعی ورق پلاستیکی است که از پلیمری گران قیمت به نام دی متیل متاکریلات ساخته می‌شود. این طلق پلاستیکی دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنعت تابلو سازی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی و… است.

قیمت طلق محافظ دستگاه یا همان پلکسی، به برند و ضخامت ورق بستگی دارد. اما چرا پلکسی گلاس در نقش طلق محافظ دستگاه، عملکرد بهتری نسبت به سایر طلق‌ها دارد؟ در ادامه با معرفی خصوصیات پلکسی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

 

ورق پلاستیکی محافظ دستگاه، طلقی محکم و ضد ضربه است

مهمترین ویژگی طلق محافظ دستگاه این است که سطحی محکم و مقاوم در برابر ضربه داشته باشد. پلکسی گلاس از چنین مشخصه‌ای برخوردار است و مقاومت فوق العاده‌ای در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد.

این ورق پلاستیکی برای ساخت قاب محافظ دستگاه یا محافظ پنل تلویزیون، انتخابی عالی است. هر چه ضخامت پلکسی بیشتر باشد طبیعتا مقاومت آن در برابر ضربه و شکستگی نیز بالاتر خواهد بود.

 

طلق پلاستیکی در دستگاه، بسیار سبک است

سبک بودن، مشخصه دیگری است که طلق محافظ دستگاه باید از آن برخوردار باشد تا جابجایی و حمل آن آسان‌تر باشد. طلق پنل تلویزیون نیز به همین ترتیب باید وزن پایینی داشته باشد و فشار آنچنانی به تلویزیون وارد نکند. پلکسی گلاس، علاوه بر اینکه محکم و نشکن است، بسیار سبک بوده و برای چنین کاربردهایی ایده آل است.

 

طلق پلاستیکی در دستگاه، رطوبت را به خود جذب نمی‌کند

دستگاه‌های الکترونیکی مختلف، باید از رطوبت و خیس شدن محفوظ بمانند. محافظی که اطراف این دستگاه‌ها را پوشش می‌دهد، باید در مقابل جذب رطوبت، مقاوم باشد. ورق پلکسی گلاس به دلیل این که رطوبت را به خود جذب نمی‌کند، گزینه‌ای مناسب برای ساخت قاب و محافظ دستگاه است.

 

طلق دستگاه صنعتی، سطح براق و شیشه‌ای دارد

به ورق پلکسی، ورق شیشه‌ای نیز گفته می‌شود چرا که بسیار شفاف بوده و وضوح بالایی دارد. این طلق شفاف، به عنوان طلق محافظ دستگاه و محافظ تلویزیون، عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین در مقابل خط و خش مقاومت خوبی داشته و در کل طول عمر بالایی دارد.

 

طلق درب دستگاه مقاومت حرارتی بالایی دارد

مقاومت حرارتی بالا، مشخصه دیگری است که در پلکسی گلاس وجود دارد. این ورق پلاستیکی، در محدوده دمایی وسیع (بسته به کیفیت ورق)، حالت و شکل اولیه خود را حفظ می‌کند.

 

تنوع در ضخامت و رنگ طلق در دستگاه

تنوع بالایی در میان انواع ورق پلکسی گلاس وجود دارد. این تنوع شامل تنوع در رنگ و ضخامت است. با توجه به اینکه ابعاد و میزان حساسیت دستگاه در چه سطحی است، از ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود. برای محافظ تلویزیون که فقط پلکسی شفاف در ضخامت پایین، مناسب است. برای تجهیزات و دیگر دستگاه‌ها نیز از پلکسی 5 میل به بالا استفاده می‌شود.

طلق محافظ دستگاه صنعتی

ساخت و خرید طلق محافظ دستگاه و طلق درب دستگاه با قیمت مناسب

جهت خرید طلق محافظ دستگاه و خرید درب طلقی دستگاه ها، ساخت محافظ برای دستگاه‌های مختلف، می‌توانید به فروشگاه آقای پلکسی مراجعه کنید. در این فروشگاه ورق پلکسی گلاس در کیفیت‌ها و ضخامت‌های مختلف برای خرید در دسترس است.

شما می‌توانید از راه‌های مختلف یعنی به صورت حضوری، آنلاین و یا تلفنی سفارش خود را ثبت کنید. محصولات به سراسر کشور ارسال می‌شوند و با بهترین قیمت به فروش می‌رسند.

5 1 امتیاز
امتیاز
نظرات
اطلاع رسانی

0 دیدگاه
نظر داخل متن
مشاهده همه نظرات